torstai 16. helmikuuta 2012

Veriläikkiä lattialla...

...ei me emme ole teurastaneet ketään, emmekä ole joutuneet uuteen tappeluun, vaan kuinka ollakaan, Ocalla alkoivat toiset juoksut. Ensimmäisethän olivat 10.07.2011, ja toiset alkoiva 15.02.2012, eli suunnilleen seitsemän kuukautta jäi väliä. Huvittuneena selasin blogia siihen asti, missä olen päivittänyt Ocan juoksuista. (linkki postaukseen)

Lainaus: No, syy, miksi juoksut alkoi, on tietenkin se, että menin ilmoittamaan kakaran näyttelyihin. Kouvolaan siis suuntaamme junnudebyyttiin 20.8. Heinolakin olisi ollut vaihtoehtona, mutta omaan mieleen ei tuo tuomari ollut.

(välihuomautuksena, että ilmoitin Ocan myös Heinolaan tuolloin, ja Heinolastahan me saimme ensimmäisen sertin, onneksi tulin katumapäälle.)

Eilen kuitenkin naputtelin näyttelyilmon Lahti KV:seen. Pohdiskelin pitkään ilmoitanko koiraa ennen Aptusta mihinkään näyttelyihin ja heräsin myös todellisuuteen: minun pikku vauvahan on Lahti KV:n aikaan jo 18kk. Pakkohan se on mennä korkkaamaan nuorten luokka, jospa sieltä tulisi vaikka jotain kotiin viemisiksi. Lahti on kuitenkin lähellä ja äitimammakin päätti tukea koiraharrastusta yhden näyttelyn verran, josta olen kiitollinen hänelle.

Saksanpaimenet ovat onneksi lauantaina, 28.4. Itse harmittelin myös sitä, ettei ikä riitä junjor handleriin, koska olisin halunnut kokea edes kerran millaista on esittää koiraa tuollaisessa kehässä. Onneksi noita handlattavia on muutenkin.

Projektin aiheena on meinaan opetella handlaamaan näitä vapaasti esitettäviä rotuja, kun kaveri puhui minua collie-erkkariin. Mahdollisesti itse olen tulossa myös Tampere KV:seen ja isolla ehkällä Kuopion kolmipäiväisiin nätelmiin, riippuen sen hetkisestä rahatilanteesta ja siitä, onko minulla ajokortti vai ei. Kouvola & Heinolaviikonloppu on myös auki, koska tuomareita sinne ei ole vielä julkistettu. Tekisi taas mieli heittää koira molemmille päiville ihmettelemään. Helsingin voittajat ovat myös himpunverran auki. Jos tuomari on super ja koira näyttää joltain muulta kuin kaljurotalta, saattaa se päästä kehään. Muussa tapauksessa tullaan ilman koiraa.

Seuraava koira on varmasti uros, nämä juoksut muuttaa pikkuisen poikatyttöpaimenen kunnon neidiksi ja minun pääni ei kestä sitä. No, koitetaan kärvistellä yliherkän koiran kanssa.

1 kommentti:

  1. "Seuraava koira on varmasti uros, nämä juoksut muuttaa pikkuisen poikatyttöpaimenen kunnon neidiksi ja minun pääni ei kestä sitä." <3

    VastaaPoista